OCC17/04-489:Τραυματισμός επιβάτη κατά την αποβίβαση από λεωφορείο στις αφίξεις INTRA SCHENGEN στις 20/05/17
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ
Στις 20/05/2017 και περί τις 10.40 τοπική ώρα το Αερολιμενικό τμήμα ειδοποιήθηκε από οδηγό υπηρεσίας της Υ.Π.Α. ότι επιβάτης έχει τραυματιστεί αμέσως πριν το κτίριο των αφίξεων. Ο ιατρός του αερολιμένα βρισκόταν ήδη σε περιστατικό λιποθυμικού επεισοδίου σε αεροσκάφος της εταιρίας THOMAS COOK (TCW) που βρισκόταν σταθμευμένο στη θέση 15.
Για το λόγο αυτό ειδοποιήθηκε άμεσα εκπρόσωπος της εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης που εξυπηρετεί την πτήση αυτή ο οποίος βρισκόταν μαζί με τον ιατρό. Να σημειωθεί εδώ ότι και ο τραυματισμένος επιβάτης των αφίξεων είχε ταξιδέψει με την ίδια πτήση.
Ο εκπρόσωπος της εταιρίας δήλωσε ότι γνώριζε το περιστατικό και ενημέρωσε τον ιατρό με τον οποίο θα κατευθυνόταν προς τις αφίξεις μαζί με το ΕΚΑΒ, που στο μεταξύ είχε φτάσει στον αερολιμένα για παραλαβή του λιποθυμικού επεισοδίου.
Ο τραυματισμός αφορούσε επιβάτη της πτήσης TCW 3DK και επήλθε μετά από πτώση που προκλήθηκε κατά την διαδικασία της αποβίβασης αφικνούμενων επιβατών από το λεωφορείο μεταφοράς επιβατών στο κτίριο αφίξεων.
Η Αερολιμενικός βάρδιας αμέσως επικοινώνησε με τον ιατρό του αερολιμένα και ενημερώθηκε για την σοβαρότητα του τραυματισμού του επιβάτη ο οποίος είχε υποστεί ελαφρά κάκωση στο κεφάλι και ελαφρά εκδορά στο πόδι. Το ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ που παρευρισκόταν για άλλο λόγο στον αερολιμένα, όπως αναφέρθηκε προηγουμένως, μετέφερε τον παθόντα στο εφημερεύον νοσοκομείο για προληπτικούς λόγους καθώς και τη σύζυγό του, επειδή παρουσίασε ελαφρύ λιποθυμικό επεισόδιο στη θέα του τραυματισμένου συζύγου της.
ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ –ΕΥΡΗΜΑΤΑ
Ο παθών επιβάτης που επικοινωνούσε κανονικά υπέστη ελαφρά κάκωση στο κεφάλι και ελαφρά εκδορά στο πόδι που δεν χρειάστηκαν ούτε ράμματα, σύμφωνα με τη διάγνωση του ιατρού του αερολιμένα. Έγινε επίδεση και περιποίηση τραυμάτων και μεταφέρθηκε προληπτικά με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο ΠΑΓΝΗ. Έφτασε περίπου στις 11.00 και μετά από εξέταση και αξονική εγκεφάλου όπου δεν διαπιστώθηκε καμία αιμορραγία, του δόθηκε άδεια να αποχωρήσει την ίδια ημέρα στις 15.00 από το νοσοκομείο και να κατευθυνθεί στο ξενοδοχείο όπου θα έκανε διακοπές.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ-ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η επιτροπή διερεύνησης απευθύνθηκε μέσω τηλεφώνου στον ιατρό του αερολιμένα, στο ΠΑΓΝΗ, στον οδηγό λεωφορείου , στην συνάδελφό του διά ζώσης που κάποια στιγμή βρέθηκε στην περιοχή, στην σύζυγο του παθόντα και δύο αυτόπτες μάρτυρες και αφικνούμενους με την ίδια πτήση .
Οι μαρτυρίες του ιατρού του αερολιμένα και του ιατρού του ΠΑΓΝΗ περιγράφτηκαν ήδη παραπάνω και φυσικά δεν αναφέρονται στο πως έγινε το συμβάν. Σύμφωνα με την μαρτυρία της συζύγου του παθόντα αλλά και των υπολοίπων μαρτύρων αφικνούμενων επιβατών, ο παθών ήταν ο τελευταίος επιβάτης που αποβιβαζόταν από το λεωφορείο, βρισκόταν στην πόρτα του λεωφορείου, έτοιμος να κατέβει, με το ένα πόδι εντός του λεωφορείου όταν η πόρτα άρχισε να κλείνει και το λεωφορείο ξεκίνησε αργά για να απομακρυνθεί.
Ενώ έκλειναν οι πόρτες, η σύζυγος του παθόντα μαζί με την μια αυτόπτη μάρτυρα και αφικνούμενη με την ίδια πτήση επιβάτη, προσπάθησαν να κρατήσουν ανοικτές τις πόρτες και παράλληλα άρχιζαν να φωνάζουν και να ζητούν βοήθεια. Τελικά ο παθών κατάφερε, μετά από τρία περίπου μέτρα κίνησης του λεωφορείου, να απεγκλωβίσει το πόδι του, ενώ το λεωφορείο κινούνταν αργά και στην προσπάθειά του αυτή έπεσε δίπλα στο λεωφορείο.
Το λεωφορείο δεν σταμάτησε καθόλου, ενώ η σύζυγος του παθόντα δήλωσε ότι δεν αντελήφθη την ύπαρξη συνοδού στο λεωφορείο, ούτε επιβλέποντα της διαδικασίας αποβίβασης, από το φορέα επίγειας εξυπηρέτησης.
Σύμφωνα με την μαρτυρία του οδηγού, ο ίδιος θεώρησε ότι είχαν αποβιβαστεί όλοι οι αφικνούμενοι επιβάτες και έπρεπε να απομακρυνθεί. Ισχυρίζεται δε ότι δεν αντελήφθη καθόλου τι έγινε και ούτε άκουσε τις φωνές των γυναικών. Ο οδηγός δήλωσε ότι δεν υπήρχε συνοδός στο λεωφορείο, ούτε επιβλέπων της διαδικασίας αποβίβασης από το φορέα επίγειας εξυπηρέτησης.
Η συνάδελφος του οδηγού που όφειλε να επιβλέπει και να καθοδηγεί τους αφικνούμενους ως Υπάλληλος Απολεσθέντων Αντικειμένων με βάση την υπ’ αριθμό 11 και 12 υπευθυνότητα του Υπάλληλου Απολεσθέντων Αντικειμένων στο έντυπο περιγραφής θέσης εργασίας «Lost and Found Agent» της εταιρείας, δήλωσε ότι δεν είδε, ούτε έχει άποψη πως έγινε το ατύχημα. Η μαρτυρία αυτή προς την Επιτροπή δεν συμφωνεί με όσα εκείνη φαίνεται να δήλωσε σε αναφορά της προς την εταιρεία της περί παραπατήματος και πτώσης του παθόντος, όπως αναφέρεται σε εταιρικό έγγραφο που κατατέθηκε στην ΥΠΑ/ΚΑΗΚ στις 9/6/2017 εισερχόμενο με αριθμό πρωτοκόλλου 1934.
Η επιτροπή, πέρα από την εξέταση των ανωτέρω εμπλεκομένων, προέβει σε έλεγχο του εμπλεκόμενου λεωφορείου πίστας με εταιρικό αριθμό ΟΗ 30037. Διαπιστώθηκε ότι δεν ακολουθεί τις προβλεπόμενες προδιαγραφές ΑΗΜ 950 του Airport Handling Manual της ΙΑΤΑ (21st Edition) αφού δεν διαθέτει σύστημα που να μην επιτρέπει την μετακίνησή του, όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη, ούτε διαθέτει ενδεικτική λυχνία στον πίνακα ελέγχου του οδηγού που είναι αναμμένη όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη. Μετά από ερώτημα της επιτροπής, τα στελέχη της εταιρείας δήλωσαν ότι από τα 12 λεωφορεία που διαθέτει η εταιρεία, τα έξι είναι εκτός προδιαγραφών ΑΗΜ 950 του Airport Handling Manual της ΙΑΤΑ (21st Edition).
Οι απόψεις των εμπλεκόμενων για το πώς συνέβη το ατύχημα ουσιαστικά συμφωνούν και αποδίδονται κυρίως στο γεγονός ότι δεν υπήρχε επιβλέπων
του φορέα επίγειας εξυπηρέτησης κατά την αποβίβαση των επιβατών από το λεωφορείο και την είσοδό τους στο κτίριο των αφίξεων καθώς και στο γεγονός ότι ο οδηγός του λεωφορείου δεν αντελήφθη την ύπαρξη του τελευταίου επιβάτη που ετοιμαζόταν να αποβιβαστεί από το λεωφορείο.
Ο σοβαρός τραυματισμός του παθόντος αποφεύχθηκε από συγκυριακούς λόγους, αφού έτυχε να βρίσκονται κοντά στο λεωφορείο η σύζυγος του παθόντα και άλλη μια επιβάτης που κράτησαν ανοικτή την πόρτα του κινούμενου λεωφορείου ώστε να απεμπλακεί το πόδι του παθόντα, διαφορετικά θα παρασυρόταν από το λεωφορείο με απρόβλεπτες συνέπειες και με δεδομένο ότι καθ’ ομολογία του οδηγού, αυτός δεν είχε αντιληφθεί τίποτα.
Το περιστατικό θα μπορούσε να είχε οδηγήσει σε βαρύτατο τραυματισμό έως και απώλεια της ζωής του επιβάτη, λαμβανομένου υπόψη ότι ο επιβάτης ήταν άνω των 90 ετών.
Ο οδηγός-υπάλληλος είχε παρακολουθήσει στην ΥΠΑ το μάθημα Airside Safety στις 21/04/2016 καθώς και Airside Driving και διέθετε την υπ’ αριθμό 6147 Άδεια Οδήγησης στην Πίστα Α/φών που έληγε το 2019.
ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ
4C (περιστασιακό, μείζον )
Στον ΚΑΗΚ έχουν καταγραφεί ανάλογα ατυχήματα πτώσεων στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών, είτε εργαζομένων είτε επιβατών που είχαν ως αποτέλεσμα αντίστοιχης αλλά και χειρότερης φύσης τραυματισμό.
Συγκεκριμένα από το 2007 μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί συνολικά 26 τραυματισμοί εκ των οποίων 15 σε εργατικό προσωπικό , 11 άλλες διαφορετικές κατηγορίες εργαζόμενων και επιβάτες. Από αυτούς τους τραυματισμούς 10 αφορούν σε πτώσεις εργαζομένων ή επιβατών από ύψος
ΑΙΤΙΑ
1. Το κύριο αίτιο του συμβάντος (causal factor ) είναι το γεγονός ότι δεν υπήρχε επιβλέπων του φορέα επίγειας εξυπηρέτησης κατά την αποβίβαση των επιβατών από το λεωφορείο και την είσοδό τους στο κτίριο των αφίξεων, δηλαδή η εταιρεία επίγειας εξυπηρέτησης δεν φρόντισε οι υπάλληλοί της να εφαρμόζουν τις Αερολιμενικές Διατάξεις, τον Βασικό Κανονισμό Επίγειας Εξυπηρέτησης και τις υπευθυνότητές τους, που προβλέπονται στο έντυπο περιγραφής θέσης εργασίας της εταιρείας τους, δηλαδή την επίβλεψη της αποβίβασης των επιβατών και την καθοδήγησή τους από το αεροσκάφος προς τους ιμάντες παραλαβής αποσκευών. Σύμφωνα με διαδικασία που όφειλε να τηρεί η εταιρεία παροχής υπηρεσιών εξυπηρέτησης αεροσκαφών, ο οδηγός έπρεπε να αναχωρήσει μόνο μετά από σχετική υπόδειξη του επιβλέποντα της αποβίβασης των επιβατών από το λεωφορείο.
Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι υπάρχουν πλείστες αναφορές στο βιβλίο συμβάντων του αερολιμενικού ελέγχου αλλά και σε αναφορές ελέγχων των αερολιμενικών υπαλλήλων για μια σειρά ετών όπου επισημαίνεται η
έλλειψη συνοδείας επιβατών αλλά και συστάσεις της Διεύθυνσης Αερολιμένων της Υ.Π.Α. προς την εμπλεκόμενη εταιρία, τόσο για το θέμα των ασυνόδευτων επιβατών όσο και για την ορθή χρήση των λεωφορείων.
Η Επιτροπή Διερεύνησης προέβει και η ίδια σε έλεγχο και διαπίστωσε για άλλη μια φορά την έλλειψη συνοδείας επιβατών.
Συνεισφέροντες παράγοντες (contributory factors) που οδήγησαν στο συμβάν αποτελούν:
1. το γεγονός ότι ο οδηγός του λεωφορείου οδηγούσε επικίνδυνα, χωρίς να τηρήσει τους σχετικούς κανόνες ασφαλείας για αποφυγή ατυχημάτων με επιβάτες, σε σημείο που δεν αντελήφθη την ύπαρξη του τελευταίου επιβάτη που ετοιμαζόταν να αποβιβασθεί από το λεωφορείο.
2. το λεωφορείο είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν διαθέτει σύστημα που να μην επιτρέπει την μετακίνησή του, όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη, σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο ΑΗΜ 950 του Airport Handling Manual της ΙΑΤΑ (21st Edition).
3. το λεωφορείο είναι παλαιάς τεχνολογίας και δεν διαθέτει ενδεικτική λυχνία στον πίνακα ελέγχου του οδηγού που είναι αναμμένη όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη σε αντίθεση με τα προβλεπόμενα στο ΑΗΜ 950 του Airport Handling Manual της ΙΑΤΑ (21st Edition).
ΠΑΡΑΒΑΣΕΙΣ ΙΣΧΥΟΥΣΑΣ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑΣ
Απόρροια του ατυχήματος αλλά και σε άμεση συνάρτηση με αυτό είναι η παραβίαση της ισχύουσας νομοθεσίας, όπως αναφέρεται παρακάτω και συγκεκριμένα:
1. της παραγράφου 7.4 της Αερολιμενικής Διάταξης 1 όπου αναφέρεται ως παράβαση «… η χωρίς εταιρική συνοδεία διακίνηση πληρωμάτων και επιβιβαζομένων ή αποβιβαζομένων επιβατών, στους χώρους στάθμευσης αεροσκαφών».
2. της παραγράφου 7.12 της Αερολιμενικής Διάταξης 1 όπου αναφέρεται ως παράβαση «…η οδήγηση ή η χρησιμοποίηση οχήματος …χωρίς την λήψη των αναγκαίων προληπτικών μέτρων ασφαλείας».
3. της παραγράφου 7.15 της Αερολιμενικής Διάταξης 1 όπου αναφέρεται ως παράβαση «η κίνηση αυτοκινούμενων … οχημάτων… κατά τρόπο επικίνδυνο και ιδιαίτερα … Κάθε άλλη αντικανονική κίνηση οχήματος … όταν δημιουργεί επικίνδυνες καταστάσεις».
4. της παραγράφου 7.18 της Αερολιμενικής Διάταξης 1 όπου αναφέρεται ως παράβαση «…Η από τους εμπλεκόμενους ή από οποιονδήποτε άλλον έλαβε γνώση, παράλειψη ενημέρωσης των Αερολιμενικών Υπηρεσιών για ατύχημα ή συμβάν με όχημα, το οποίο έλαβε χώρα εντός εσωτερικών ορίων του Αερολιμένα».
5. της παραγράφου 9.1 ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011) που αναφέρεται «Θέματα που αφορούν, γενικά, στην είσοδο και κυκλοφορία ατόμων και οχημάτων επίγειας εξυπηρέτησης σε ελεγχόμενους χώρους του Αερολιμένα ρυθμίζονται από την Αερολιμενική Διάταξη 1 και τιμωρούνται με βάση τις προβλέψεις της».
6. της παραγράφου 9.3 ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011) που αναφέρεται στη λήψη μέτρων για την πρόληψη γεγονότων ή καταστάσεων οι οποίες θα ήταν δυνατόν να δημιουργήσουν προβλήματα στην εύρυθμη και ασφαλή λειτουργία του αερολιμένα, καθώς και για την αποφυγή πρόκλησης ζημίας, ατυχημάτων ή συμβάντων τα οποία θα μπορούσαν να προκληθούν αμέσως ή εμμέσως από πράξη ή παράλειψη ενέργειας, ούτως ώστε το επίπεδο του κινδύνου (risk ) στο αεροδρόμιο να διατηρείται τόσο χαμηλό όσο είναι λογικά εφικτό.
7. της παραγράφου 9.44 του ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011) που αναφέρεται στην υποχρέωση των φορέων και των αυτοεξυπηρετούμενων χρηστών για την καθιέρωση έγγραφων διαδικασιών για την τήρηση της αεροπορικής νομοθεσίας και της λήψης διορθωτικών μέτρων.
8. της παραγράφου 11.1 του ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011) που αναφέρεται στην μη έγκαιρη ενημέρωση του Αερολιμενικού Τμήματος σύμφωνα με το οποίο κάθε ατύχημα, σοβαρό συμβάν ή συμβάν πρέπει το συντομότερο δυνατό να γνωστοποιείται στη Αερολιμενική Αρχή αλλά και του άρθρου 7.18 της Αερολιμενικής Διάταξης 1 όπως αναφέρθηκε παραπάνω. Για το ζήτημα αυτό έχουν γίνει επανειλημμένες συστάσεις - αυστηρές παρατηρήσεις στα πλαίσια προηγούμενων διερευνήσεων (ενδεικτικά αναφέρονται διερευνήσεις συμβάντων των 20-10-2016, 27-7-2016, 6-6-2016, 12-6-2014, 29-05-2014, 21-05-2013, 16-05-2012, 17-07-2012, 21-08-2010 κ.λ.π.).
ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
Για τη διεύθυνση και το προσωπικό της εμπλεκόμενης εταιρίας επίγειας εξυπηρέτησης :
1. Να συστήσει μία επιτροπή εφαρμογής ενός προγράμματος ατυχημάτων (injury prevention program) το οποίο θα είναι εκπαιδευτικού χαρακτήρα και στο οποίο θα ενημερώνει το προσωπικό της για την σημασία του ανθρώπινου παράγοντα (human factor), στην αποφυγή ατυχημάτων. Η επιτροπή αυτή θα πρέπει να απαρτίζεται από τον Safety Manager της εταιρίας και αντιπροσωπείας εργατικού δυναμικού της, ενώ ο σκοπός ενός τέτοιου προγράμματος, θα είναι αποκλειστικά η μείωση των ατυχημάτων, όπως προβλέπεται και από την FAA « Human Factors in Airport Operations»
2. Η οδήγηση του λεωφορείου επιβατών πρέπει να γίνεται με μεγάλη προσοχή και να τηρούνται αυστηρά οι σχετικοί κανόνες ασφαλείας προς αποφυγή ατυχημάτων με επιβάτες.
3. Ο Υπάλληλος Πύλης (Gate Agent) της εταιρείας να ασκεί επιμελώς όλα τα καθήκοντά του και τις αρμοδιότητές του, όπως αυτές προκύπτουν από το ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011), τις Αερολιμενικές Διατάξεις και από το έντυπο περιγραφής θέσης εργασίας «Gate Agent» της εταιρείας. Σύμφωνα με αυτό, στην υπ’ αριθμό 16 αρμοδιότητα του Υπάλληλου Πύλης (Gate Agent) εμπίπτει «…η επίβλεψη των επιβατών και η σωστή τήρηση κανονισμών ασφαλείας επιβίβασης στο λεωφορείο και στο αεροσκάφος…». Ο υπάλληλος οφείλει να συνοδεύει τον επιβάτη από την έξοδο του κτιρίου μέχρι την επιβίβαση στο αεροσκάφος. Πρέπει να υπάρξει η πρόβλεψη στις εταιρικές διαδικασίες ασφαλούς επιβίβασης και αποβίβασης των αφικνούμενων επιβατών από το λεωφορείο ότι ο οδηγός του λεωφορείου οφείλει να αναχωρεί με το λεωφορείο μόνο όταν λάβει εντολή από τον επιβλέποντα της επιβίβασης ή αποβίβασης επιβατών.
4. Ο Υπάλληλος Απολεσθέντων Αντικειμένων (Lost and Found Agent) της εταιρείας να ασκεί επιμελώς όλα τα καθήκοντά του και τις αρμοδιότητές του, όπως αυτές προκύπτουν από το ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011), τις Αερολιμενικές Διατάξεις και από το έντυπο περιγραφής θέσης εργασίας «Lost and Found Agent» της εταιρείας. Σύμφωνα με αυτό, στην υπ’ αριθμό 11 και 12 υπευθυνότητα του Υπάλληλου Απολεσθέντων Αντικειμένων εμπίπτει «…η επίβλεψη της αποβίβασης των επιβατών και η καθοδήγηση των επιβατών από το αεροσκάφος προς τους ιμάντες παραλαβής αποσκευών…». Ο υπάλληλος οφείλει να συνοδεύει τον επιβάτη από την έξοδο του αεροσκάφους μέχρι τους ιμάντες παραλαβής αποσκευών στο κτίριο. Πρέπει να υπάρξει η πρόβλεψη στις εταιρικές διαδικασίες ασφαλούς επιβίβασης και αποβίβασης των αφικνούμενων επιβατών από το λεωφορείο ότι ο οδηγός του λεωφορείου οφείλει να αναχωρεί με το λεωφορείο μόνο όταν λάβει εντολή από τον επιβλέποντα της επιβίβασης ή αποβίβασης επιβατών.
5. Ο Υπεύθυνος Λεωφορείων (Bus Driver Senior Agent) της εταιρείας να ασκεί επιμελώς όλα τα καθήκοντά του και τις υπευθυνότητές του, όπως αυτές προκύπτουν από το ΒΚΕΕ (ΦΕΚ ’ Β 1138/2011), τις Αερολιμενικές Διατάξεις και από το έντυπο περιγραφής θέσης εργασίας της εταιρείας. Σύμφωνα με το τελευταίο, στην υπ’ αριθμό 6 υπευθυνότητα του Υπάλληλου εμπίπτει «…η τήρηση των κανόνων ασφαλείας και η εκπαίδευση και παρακίνηση των υφισταμένων για το ίδιο…». Ο Υπεύθυνος Λεωφορείων οφείλει να παρακολουθεί τους οδηγούς και να τους εκπαιδεύει στη τήρηση των κανόνων ασφαλείας.
6. Να μεριμνήσει ώστε τα λεωφορεία πίστας να ακολουθούν τις προβλεπόμενες προδιαγραφές, να διαθέτουν σύστημα που να μην επιτρέπει την μετακίνησή τους όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη και αυτό να μπορεί να καταργηθεί μόνο στην περίπτωση τεχνικού προβλήματος του συστήματος καθώς επίσης να διαθέτουν ενδεικτική λυχνία στον πίνακα ελέγχου του οδηγού που είναι αναμμένη όταν υπάρχει πόρτα ανοιγμένη όπως προβλέπεται στις παραγράφους 5.2 και 5.3 του κεφαλαίου ΑΗΜ 950 του Airport Handling Manual της ΙΑΤΑ (21st Edition).
7. Ο Safety Manager της εταιρίας να επιβλέπει την τήρηση των διαδικασιών ασφάλειας (SOPs) με τη διενέργεια συνεχών ενδοεταιρικών ελέγχων, την επάρκεια του αριθμού του προσωπικού, την άσκηση των καθηκόντων που ανατίθενται σε έκαστο εξ’ αυτών και να ενημερώνει το προσωπικό σε περίπτωση που αυτές δεν τηρούνται ή τηρούνται πλημμελώς.
8. Ο Safety Manager να μεριμνήσει ώστε να δηλώνονται τα συμβάντα άμεσα στην ΥΠΑ, όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 παρ. 1 του ΒΚΕΕ και στο άρθρο 7.18 της Αερολιμενικής Διάταξης 1.
9. Η εταιρεία να φροντίσει ώστε πάντοτε και κατά την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών, να διαθέτει επαρκές προσωπικό το οποίο να ασκεί τα ανατιθέμενα και κατά ειδικότητα στον καθένα καθήκοντα.
Για τον Αερολιμενικό Έλεγχο της ΥΠΑ:
1. Όπου υπάρχουν παραβάσεις να επιβληθούν οι αντίστοιχες κυρώσεις. Όπου η παράβαση είναι κατ’ εξακολούθηση, οι κυρώσεις να είναι αυστηρότατες.
2. Να επιβάλλει την προσαρμογή του εξοπλισμού της εταιρείας επίγειας εξυπηρέτησης στις προβλεπόμενες προδιαγραφές.
3. Να προβεί σε προσθήκη στη ΜΕΔ που αφορά στις υπηρεσίες του αεροϋγειονομείου, η πρόβλεψη της υποχρέωσης του ιατρού να αναφέρει άμεσα στον Αερολιμενικό Έλεγχο την οποιαδήποτε ενασχόλησή του με εργαζόμενο ή επιβάτη πριν την φροντίδα του παθόντα που ενεπλάκη με οποιοδήποτε τρόπο σε συμβάν ή ατύχημα, εφόσον δεν έχει ειδοποιηθεί για το συμβάν από τον ΚΑΗΚ/ΑΡ. Με αυτή τη ρύθμιση περιορίζεται το ενδεχόμενο να λάβει χώρα συμβάν για το οποίο να μην έχει ενημερωθεί η ΥΠΑ ώστε να έχει το χρόνο η Υ.Π.Α. να διερευνήσει επί τόπου το συμβάν. Επιπλέον η εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφαλείας να ενημερώνει άμεσα τον Αερολιμενικό Έλεγχο, όποτε έρχεται ασθενοφόρο στον αερολιμένα και πριν τη διέλευσή του μέσω Πύλης Αερολιμένα.
Για όλο το προσωπικό που εργάζεται στον αερολιμένα
1. Όλοι οι εργαζόμενοι του αερολιμένα πρέπει να προβαίνουν σε άμεση γνωστοποίηση στο Αερολιμενικό Τμήμα όλων των συμβάντων των οποίων λαμβάνουν γνώση. Ειδικότερα το ιατρείο του αερολιμένα πρέπει να ενημερώνει για οποιοδήποτε τραυματισμό κληθεί. Ακόμα και περιστατικά τα οποία μπορεί να είναι μην θεωρούνται σοβαρά από ιατρικής άποψης, μπορεί να είναι απόρροια επικίνδυνων ή εν δυνάμει επικινδύνων καταστάσεων οι οποίες πρέπει να διερευνώνται άμεσα.
Labels:
INJURY,
RAMP SAFETY INCIDENT