OCC08/07-139 : Παρ’ολίγον σύγκρουση (near miss) μεταξύ βυτιοφόρου και αυτοκινήτου HANDLING






Στα πλαίσια της διαχείρισης ασφάλειας σας ενημερώνουμε για το παρακάτω συμβάν :

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΣΥΜΒΑΝΤΟΣ

Στις 6/9/2008 και ώρα 22.00 τοπική στο χώρο των εγκαταστάσεων EXXON-MOBIL και GISSCO , βυτιοφόρο ανεφοδιαστικό όχημα εταιρίας καυσίμων που βρισκόταν στην διαδικασία εκκίνησης προκειμένου να αναχωρήσει για το χώρο στάθμευσης αεροσκαφών , κινδύνεψε να συγκρουστεί με αυτοκίνητο εταιρίας HANDLING το οποίο κινούνταν με κατεύθυνση από ανατολικά προς δυτικά και είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα .
Μόλις ο οδηγός άναψε τα φώτα προκειμένου να εκκινήσει το βαρύ όχημα , ο οδηγός του αυτοκινήτου που κινούνταν εντός του δρόμου που συνδέει χώρο στάθμευσης ιδιωτικών αεροσκαφών και στρατιωτική πίστα, τρομοκρατήθηκε και εξετράπη της πορείας του ,προκειμένου να αποφύγει τη σύγκρουση .


ΑΙΤΙΑ

Ο οδηγός του μικρού οχήματος είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα υπερβαίνοντας καταφανώς τα όρια ταχύτητας που έχουν θεσπιστεί στον αερολιμένα .
Επίσης δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδρομή που έχει δημοσιοποιηθεί στις διαδικασίες της νέας βοηθητικής πίστας ( θέσεις L1-L3) η οποία προβλέπει πρόσβαση ή επιστροφή από τις θέσεις L με παράκαμψη των εγκαταστάσεων καυσίμου και διέλευση από την 126 ΣΜ .


ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

Οι συνέπειες μιας ενδεχόμενης σύγκρουσης του οχήματος φορέα με το ανεφοδιαστικό θα μπορούσαν να είναι δραματικές .Με δεδομένη την επικινδυνότητα του φορτίου του βυτίου (καύσιμο JET A1) θα μπορούσε να προκληθεί φωτιά ή ακόμα και έκρηξη με καταστροφικά αποτελέσματα αν λάβουμε υπόψη ότι στην περιοχή υπάρχουν εγκαταστάσεις καυσίμου αλλά και άλλα βυτιοφόρα οχήματα .


ΔΙΑΒΑΘΜΙΣΗ

4C ( Συμβαίνει περιστασιακά , μείζον περιστατικό )
Το συμβάν κρίνεται περιστασιακό καθώς αρκετές φορές διακυβεύεται η ασφάλεια λόγω μεγάλων ταχυτήτων που αναπτύσσονται σε αυτό τον στενό δρόμο και μείζον λαμβάνοντας υπόψη την σοβαρότητα των ενδεχόμενων συνεπειών .

ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

Οι οδηγοί οχημάτων ή οι χειριστές όλων των επίγειων μέσων οφείλουν

1) να τηρούν τα όρια ταχύτητας στην περιοχή στάθμευσης αεροσκαφών αλλά και στις περιφερειακές οδούς (ανώτερη ταχύτητα 25 χλμ/ώρα) τα οποία αναγράφονται στην Αερολιμενική διάταξη 1 ή στις διαδικασίες ασφάλειας SOPs που έχουν δημοσιοποιηθεί στα πλαίσια του SMS .( Ενότητα 1 παρ. 1.2 )
2) να σέβονται και να τηρούν τις προτεραιότητες στην πίστα .Οχήματα καυσίμων έχουν σε κάθε περίπτωση προτεραιότητα έναντι ελαφρύτερων οχημάτων (SOPs-SMS Ενότητα 1 παρ. 1.2 )
3) Να μην οδηγούν μέσα από την οδό που διέρχεται από τα καύσιμα προκειμένου να μεταβούν στην νέα βοηθητική πίστα ή αντιστρόφως αλλά να χρησιμοποιούν την παρακαμπτήρια οδό που διέρχεται μέσα από την 126 ΣΜ (βλ. συνημμένο σχεδιάγραμμα)
εκτός αν υπάρχει ιδιαίτερος λόγος ( επιθεώρηση , περιπολία κτλ. )
Επίσης πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι στην εν λόγω περιοχή θα εγκατασταθεί στο εγγύς μέλλον και τρίτος φορέας παροχής υπηρεσιών ανεφοδιασμού καυσίμου κάτι που θα καταστήσει την περιοχή ως “HOT SPOT ” σε ότι αφορά επίγεια κυκλοφορία .

Για το τμήμα τεχνικής συντήρησης ΥΠΑ :

Πρέπει να τοποθετηθούν σήματα STOP οδικής κυκλοφορίας στην αρχή του δρόμου που περνά μέσα από τις εγκαταστάσεις MOBIL και GISSCO ώστε οι οδηγοί που έρχονται από τις θέσεις L με κατεύθυνση στις θέσεις T και την κύρια πίστα αλλά και από την αντίθετη κατεύθυνση ,να σταματούν και να παραχωρούν προτεραιότητα στα βυτιοφόρα τα οποία να σημειωθεί ότι έχουν μειωμένη ορατότητα όταν ξεκινούν από τις θέσεις στάθμευσής τους .
 
web form